craft, art, artist-5090769.jpg

ŠPATNÝ TEXT NIC NEPRODÁ! Aneb jak prodávat pomocí textů?

Naprostým základem úspěšného online prodeje je bezesporu kvalitní fotografie výrobku. Nápaditost a neotřelost fotografie výrobku nám pomáhá zákazníka na první pohled zaujmout. Prezentovat se hezkými fotografiemi ale neznamená, že máme vyhráno. Naopak.

Mnoho tvůrců dělá v online prodeji jednu zásadní chybu. Příliš se spoléhá na vymazlené fotografie svých výrobků, které doplní jen velmi stručným popisem. Přichází tak o velké množství zákazníků, které sice jejich produkt na první pohled zaujal, ale ke koupi nepřesvědčil. 

Text dělá prodavače

Přesvědčit zákazníka je totiž jedním z hlavních úkolů popisu. Někdy se může zdát, že fotky produktů na prodejních stránkách mluví za vše a netřeba nic dlouze vysvětlovat. Ovšem zákazníkovi, který produkt naživo ještě nikdy neviděl, nemusí být vše jasné. Začne si klást otázky, na které v danou chvíli nemá kdo odpovědět a odchází jinam …

 

 ,,Čím víc bude popis konkrétní, tím míň bude zákazník o koupi váhat.“

Proto je naším úkolem poskytnout zákazníkovi co nejvěrnější popis výrobku a odpovědět tak na všechny tyto otázky dřív, než ho samotného napadnou. Čím víc bude popis konkrétní, tím míň bude zákazník o koupi váhat. Informovanost zákazníka navíc předchází případné nespokojenosti či reklamaci.

Jak postupovat při psaní textů?

Handmade tvůrci často na svých prodejních stránkách popisují jen parametry svých výrobků. To, co ale potřebujeme do popisu dostat, je především výhoda, která z nich plyne! Nestačí napsat, že tričko je ,,vyrobeno z biobavlny”. Pokud má náš výrobek nějaký benefit, snažme se z něj vytěžit co nejvíce: 

  • S tričkem z měkoučké biobavlny se budete cítit maximálně pohodlně. Protože se při jeho výrobě nepoužívají pesticidy, šetříte tak životní prostředí i svůj organismus.
  • Složení: 100% bavlna = odvádí pot = prodyšnost = 100% comfort

Nespoléhejme na to, že si zákazník tyto výhody domyslí. Klíčem je tedy zprostředkovat zákazníkovi emoce i pomocí textu.

Vysvětleme, proč má zboží svou hodnotu

Pokud chceme z textu vytěžit co nejvíce, máme jedinečnou možnost využít ho i k obhajobě ceny výrobku. Jako tvůrci chápeme, že cena ručně vyráběného zboží je logicky několikanásobně vyšší, než cena výrobků z velkovýrobny z Číny. Ale chápe to i zákazník?

,,Nebojme se ukázat, že za výrobou stojí příběh konkrétního člověka – tvůrce. Právě proto se v rukodělných výrobcích hromadí energie, a v tom je jejich hodnota.“

Lidé mají neustálou potřebu srovnávat. A my bychom měli vědět, jak svou cenu u zákazníka obhájit a přesvědčit ho, že tyto peníze za to stojí. Jeden ze způsobů může být například popsat proces výroby a zmínit kolik času nám zabere. Nebojme se ukázat, že za výrobou stojí příběh konkrétního člověka – tvůrce. Právě proto se v rukodělných výrobcích hromadí energie, a v tom je jejich hodnota.

Ruku na srdce. Kterého výrobku si víc vážíme? Zimní čepice z výprodeje za 79 Kč, kterou jsme v obchodním řetězci za tu cenu prostě nemohli nechat, a zatím jsme ji nevytáhli ze skříně, protože už jich máme tolik, že ji vlastně ani nepotřebujeme? Nebo té ručně pletené z merino vlny, zakoupené na Fleru za 699 Kč, jejíž nákup jsme opravdu pečlivě zvažovali, nosíme ji už pátou zimu a víme, kdo ji pro nás vyrobil, zabalil a odnesl na poštu?

Závěr:

K psaní textů přistupujme tak, jako bychom odpovídali na zákazníkovu otázku, proč by si měl právě náš výrobek koupit. V online světě rukodělných výrobků totiž neprodává cena nebo sleva, ale kvalitní fotografie a text. Ten je naší nejsilnější zbraní.

Vítejte na palubě a šťastnou cestu!

P.S.: Víte, jak si vytvořit hezké a profesionální fotografie svých výrobků a s nulovými náklady? Pokud stále tápete, dozvíte se to v mém eBooku JAK ZAČÍT VYDĚLÁVAT ONLINE PRODEJEM VLASTNÍCH VÝROBKŮ, který se tomuto tématu věnuje v celé jedné kapitole. Tento eBook obsahuje 100 stran nabytých hodnotnými informacemi a postupy a je podrobným průvodcem pro každého handmade tvůrce.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *