Kvalitní fotografie je jedním z nejdůležitějších pilířů úspěšného prodeje vlastních výrobků. A jak vyfotit své produkty, aby po nich zákazníci toužili?
Správně zakomponovaná a nápaditá fotka totiž může i z jinak obyčejného předmětu udělat to, co zákazníka zaujme a za co rád utratí své peníze. Zato nekvalitní fotka dokáže přeměnit i krásný výrobek na něco velmi neatraktivního, o co zákazník ani okem nezavadí. A jak tedy správně vyfotit své produkty, abyste se druhému scénáři vyhnuli?
Naučte se fotit ,,Flatlays"
Styl zvaný ,,Flatlay” je jedním z oblíbených typů lifestylové a produktové fotografie. Jedná se o přitažlivě stylizovanou fotku s položenými předměty (lay) na rovné ploše (flat) focenými shora. Skvěle se hodí k prezentaci drobných výrobků, jako je kosmetika, hračky, šperky, keramika, oděvní doplňky, diáře, ale i oblečení, a dalších produktů. Flatlay fotografie je nejjednodušší způsob, jak vzbudit emoce a vizuální cestou vyprávět příběh vašeho produktu.
Každá flatlay fotka by měla mít ATMOSFÉRU
Přesná definice Flatlay však neexistuje. Můžete ji totiž fotit shora (ptačí perspektivy), z úhlu, i z čelního pohledu, a pořád to může být flatlay. Ale to zásadní, co by každá flatlay fotka měla mít, je ATMOSFÉRA.
Tu vytvoříte pomocí kompozice, světla, pozadí, použitím dalších předmětů na fotce, jejich uspořádáním, barevností a mnoha dalšími aspekty.
A především díky předmětům, které do záběru zakomponujete, dokážete do fotky dostat příběh a navodit určitou náladu, kterou si zákazník s daným produktem spojuje.
Připravte si ,,proprietky"
Na flatlay fotce skvěle vypadají květiny, svíčky, hrnky s kávou, plédy, šátky, knihy, plánovače, bloky, pera, různé dekorace a ozdoby, vizuálně atraktivní potraviny jako makronky, dortíky, ovoce atd. Kreativitě se zkrátka meze nekladou. Můžete použít cokoliv, co doma najdete a co doplní celý váš záběr.
Co tou fotkou vlastně chcete říct?
Všechno je ale o záměru! Když to do vašeho záměru pasuje, skvěle! Pokud ne, nedávejte to tam!
Při focení každé fotky se sami sebe zeptejte, co tou fotkou vlastně chcete říct. Když totiž pro fotku nebudete mít záměr, i pro ostatní ponese sdělení, že je to jen fotka vyfocená ,,jen tak”. A žádné kytičky, hrnečky a další proprietky vám nepomůžou.
Na fotkách níže vidíte jeden typ produktu, ale tři rozdílné záměry autora:
Záměr: Navození úlevy a relaxace, chvilky pro sebe, odpočinku a zároveň osvěžení v podobě tyrkysové barvy
Záměr: Čistota, jemnost, klid a pořádek, koncentrace, dívčí a ženská energie
Záměr: Mladistvost, hravost, energie, odhodlání, chuť, povzbuzení a nostalgie
Využijte flatlay fotografie k tomu, abyste ukázali konkrétní produkt, který bude díky pozadí i předmětům na fotce vypadat přitažlivě, vyprávět příběh a vzbuzovat emoce a touhu u vašeho zákazníka.
Vyfotit takovou fotografii vypadá sice jednoduše. Ale aby vypadala dobře a splnila účel, vyžaduje to malý trénink, notnou dávku estetického cítění a respektování určitých pravidel.
Stáhněte si můj eBook ZDARMA: Jak udělat boží produktové fotky a naučte se další osvědčené triky, díky kterým své produktové fotky dovedete k dokonalosti i bez drahého profi vybavení. Bohatě si vystačíte s fotoaparátem ve vašem chytrém telefonu.
Flatlay fotky, to je oblast neomezených možností a způsobů využití vaší kreativity. Nebojte se a pojďte do toho!
Učím ženy, jak se realizovat (nejen na mateřské dovolené) formou kreativní rukodělné činnosti a dávám tipy, jak si přivydělat online prodejem vlastních výrobků.