Jak moc důležité je mít vlastní logo? A potřebujete ho pro své podnikání vůbec? V tomto článku se dozvíte vše, co potřebujete vědět, pokud si vlastní logo chcete vytvořit.
…
Když jste své podnikání začali brát vážně, nejspíš vás jako první napadlo, že budete potřebovat LOGO! Logem většinou chtějí všichni začínat. Při budování značky však rozhodně není nejpodstatnější. Proč?
V logu se nedá vyjádřit vše, co chcete sdělit a ani to není účel loga. Když ale investujete čas a energii do výroby svých produktů, pak si je logicky chcete podepsat.
Logo je podpis
Logo je čitelný, srozumitelný, zapamatovatelný, jedinečný a nadčasový podpis, relevantní vaší nabídce a cílové skupině.
Existují 3 druhy loga:
Ale pozor! Značky, které používají pouze ikonu nebo symbol jako své logo, si to mohou dovolit až v momentě, kdy jsou známé široké veřejnosti. Když v logu firma nemá nic napsáno, težko budete vědět, jak se jmenuje (snad kromě Applu), pokud takové logo vidíte poprvé.
Přemýšlíte nad vlastním logem? Co je důležité řešit, když si logo navrhujete sami?
- Jsou to jeho tvarové varianty
Zpravidla je nejvýhodnější mít logo centrální, umistěné ve čtverci nebo kolečku, protože se všude vejde. Když je tvar moc podlouhlý, špatně se umisťuje.
Je třeba myslet na konkrétní využití loga a připravit si jeho různé varianty. Může se vám hodit mít i specifický tvar jako favikon (ikona do záložky webu) nebo monogram (typu Chanel).
- Černá a bílá varianta
Pokud zvolíte barevné logo, pravděpodobně přijde čas, kdy ho budete potřebovat i v černé nebo bílé variantě. Proto si tyto varianty vytvořte hned ze začátku. Může se stát, že přijdete na to, že vaše logo je v jednobarevné variantě nečitelné a bude potřeba jeho stávající podobu upravit.
- Ochranná zóna
Každé logo by mělo mít ochrannou zónu (prázdný prostor kolem loga), aby nic dalšího do této zóny nezasahovalo.
Je nutnost mít logo?
V zásadě by se dalo říct, že celková vizuální identita značky (brandové barvy, písmo, fotografický styl, atd.) hraje mnohem větší roli než samotné logo. Důležité ale je!
Když mu věnujete péči, dá se do něj dostat prvek, který se ve vizuální identitě opakuje, a to je potom to ,,ono”, co dobře funguje a co se lidem s vaší značkou spojuje.
Logo tedy důležité je. Je však jen malou částí jednoho celku 👉 Vizuální identity značky. Promyšlená vizuální identita má mnohem větší vliv na:
👉 Rozpoznatelnost a zapamatovatelnost: zvyšuje povědomí o značce. Vaši zákazníci si vás s tímto vzhledem spojují. Zvyknou si na něj, dostanou ho do povědomí.
👉 Důvěryhodnost a profesionalitu: Kvalitní vizuální styl vám dodá sebevědomí, protože vaše výstupy vypadají profesionálně. Texty se dají přečíst. Barvy spolu ladí, …A vy vyděláváte více nejen proto, že získáte mnohem více klientů díky profesionálnímu vzhledu.
👉 Přitažlivost: Kvalitní vizuální styl vzbuzuje emoce. Značka = Emoce. Emoce, kterou si zákazník vybaví, když si na vás a vaše produkty vzpomene.
PS: Chcete nové logo nebo rovnou všechno, co k vizuální identitě patří? A naučit se díky ní v zákazníkovi vzbudit ty správné emoce? V jednoduchém online kurzu Vizuální identita značky krok za krokem a klik za klikem vám přesně ukážu jak na to.
Učím ženy, jak se realizovat (nejen na mateřské dovolené) formou kreativní rukodělné činnosti a dávám tipy, jak si přivydělat online prodejem vlastních výrobků.