Máte Instagram, Fanpage na Facebooku, možná už i e-shop. A chystáte se, plní elánu, nadšení i očekávání, rozjet své rukodělné podnikání? Anebo jste se do prodeje svých výrobků už dávno pustili, ale výsledek vaše očekávání ani zdaleka nesplnil? Frustrace z nulového zájmu a mizerného počtu objednávek vás brzdí ve vašem snažení pokračovat?
Tak či onak, tento článek se vám bude nadmíru hodit! Pokud se chcete vyhnout nefungující strategii ,,pokus-omyl”, určitě pokračujte ve čtení.
Zjistíte, jakých 7 kroků vede k úspěšnému podnikání s rukodělnými výrobky! Ani jeden z nich ale nesmíte vynechat, chcete-li si začít prodejem svých výrobků konečně vydělávat!
Krok č.1
Uvědomte si, kdo jste a v čem jste vy a vaše značka výjimeční. V čem jsou vaše výrobky lepší, než produkty vaší konkurence? Proč by si váš zákazník měl vybrat právě vás jako prodejce? Odpovězte si na tyto otázky a naučte se komunikovat svoji hodnotu vašim zákazníkům.
Krok č.2
Poznejte svého ,,ideálního zákazníka”. Ideální zákazník je někdo, koho si zpočátku musíte vymyslet a do detailu popsat, abyste přesně věděli, komu své výrobky nabízet a pro koho tvořit váš obsah.
Je to žena nebo muž? Je to máma na mateřské nebo zralá žena ve věku 50+? Jaké jsou jeho/její zájmy? Má děti? Pokud ano, v jakém věkovém rozmezí? Žena, která má doma novorozeně, má jiné zájmy, touhy a potřeby, než žena, která má dítě ve třetí třídě základní školy, a tak dále …
Znát ale jen demografické údaje k úspěchu nestačí. Musíte jít do hloubky a umět popsat jeho individuální potřeby, motivace, strachy a touhy, abyste dokázali oslovit i jeho srdce!
Krok č.3
Vypočítejte si prodejní cenu výrobku tak, abyste jen nedotovali svůj koníček, ale začali prodejem opravdu vydělávat. Do ceny svých výrobků musíte promítnout veškeré náklady a nechat si zaplatit váš drahocený čas.
Jaký příjem každý měsíc potřebujete? Je to 15 000? Pokud stojí vaše výrobky v průměru 200 korun, musíte za měsíc prodat 75 kusů. Je to reálné? Jestli ne, na kolik prodaných kusů se cítíte? 10, 20, 30? Pokud prodáte 10 výrobků měsíčně a potřebujete 15 000 korun, kolik by měl váš výrobek stát? Má v tuto chvíli takovou hodnotu? Ne? A co nyní můžete udělat pro to, aby měl?
Krok č.4
Naučte se fotit své produkty reprezentativně, abyste se nestyděli říct si za ně odpovídající částku. Kvalita produktové fotky je jeden z nejdůležitějších pilířů úspěšného prodeje online. Zákazník nemá příležitost si výrobek osahat, vidět ho naživo, prohlédnout si ho ze všech možných úhlů. Proto je důležité umožnit mu co nejvěrnější zprostředkování reality.
Hezky zakomponovaná a nápaditá fotka může i z obyčejného předmětu udělat to, co zákazníka zaujme a za co rád utratí své peníze. Zato nekvalitní fotka udělá zaručeně i z krásného a originálního výrobku něco, o co zákazník ani okem nezavadí.
Zvyšte hodnotu vašich výrobků v očích vašeho zákazníka prostřednictvím kvalitní prezentace. Jestli vám zákazník napíše spokojenou recenzi, že ,,výrobek je ještě hezčí, než na fotce”, neberte to jako lichotku, ale uvědomte si, co děláte při focení vašich produktů špatně.
Krok č.5
Vybudujte si e-shop nebo zřiďte obchod na některém handmade portálu, kam můžete své potenciální zákazníky nasměrovat ze sociálních sítí nebo přímo z reklamy. Tam mohou vaši zákazníci nakoupit jednoduše během chvilky a nemusí se dohadovat o způsobu dopravy (a podobně) v deseti soukromých zprávách.
Vždy se snažte cestu k nákupu svým zákazníkům maximálně zjednodušit. Nepředpokládejte, že vám zákazník napíše zprávu, že si od vás chce něco koupit. Nakoupí až v momentě, kdy mu k tomu budou stačit dvě kliknutí!
Krok č.6
Využijte placené propagace efektivně k růstu vašeho podnikání i bankovního konta. Bez placené propagace (na Facebooku a Instagramu) se dnes už úspěšné podnikání těžko obejde. Víte ale, jaké příspěvky má cenu propagovat, aby nebyly jen černou dírou na peníze?
Každý potenciální zákazník prochází několika fázemi na své cestě k nákupu. Od bodu, kdy si uvědomí, že něco potřebuje, po bod, kdy je připraven nakoupit. Chyba je tedy prodávat všem stejně.
Cílit na lidi, kteří o vás v životě neslyšeli a vybízet je k nákupu, je jako požádat někoho o ruku hned na prvním rande. Z 99,9% procent nedostanete kladnou odpověď. Prostřednictvím reklamy nejdříve vzbuďte zájem prozkoumat blíže vaši značku i produkty.
Krok č.7
Tvořte obsah pro sociální sítě tak, aby nesbíral jen lajky, ale prodával vaše výrobky. Jaký je obsah, který prodává? Je to vše, co potřebuje zákazník vědět, než se rozhodne k nákupu. Je to série příspěvků, které odpoví na jeho otázky a námitky a postupně ho k nákupu dovede.
Vytvořte si obsahovou strategii, díky které budete budovat důvěru ve vaši značku i vaše produkty. Prodej totiž není o jednom instagramovém příspěveku. Je to cesta, po které zákazník jde – od momentu, kdy zjistí, že něco potřebuje, po moment, kdy vytahuje peněženku.
Všech 7 kroků v jednom!
Ano, je toho dost, co se musíte naučit a udělat pro to, abyste prodejem svých výrobků konečně začali vydělávat. Jde vám z toho hlava kolem a vůbec nevíte, kde začít? Já pro vás mám jednoduché řešení!
VŠECHNO, co potřebujete umět, znát a udělat, jsem pro vás sepsala do JEDNOHO eBooku: Jak začít VYDĚLÁVAT online prodejem VLASTNÍCH VÝROBKŮ. Povedu vás v něm doslova za ruku, krok za krokem, až k vašemu vytouženému cíli – úspěšnému handmade podnikání. Na vás je jen jednotlivé kroky následovat a začít je aplikovat v praxi.
Toužíte po tom proměnit svůj rukodělný koníček v úspěšný projekt, který vydělává? Dneska je ten správný den na to začít si plnit váš sen!
Učím ženy, jak se realizovat (nejen na mateřské dovolené) formou kreativní rukodělné činnosti a dávám tipy, jak si přivydělat online prodejem vlastních výrobků.